غلامعلي حداد عادل :انتظار مي رفت کانديداها رفتاري مانند ناطق نوري در انتخابات76 داشتند


عضو کميسيون فرهنگي مجلس اظهار داشت: اگر کسي مدعي وقوع تخلف در انتخابات است راه آن شکايت بوده که در قانون پيش بيني شده است لذا بايد مستند ارائه کنند که در اين صندوق تقلب صورت گرفته است. بعد از دوم خرداد صبح روز سوم خردادماه 76 آقاي ناطق نوري پيروزي آقاي خاتمي را تبريک گفت: لذا انتظار مي رفت که در اين دوران هم همان رفتار عمل مي شد و همانطور که ملت در طول انتخابات احساسات خود را نشان دادند.

غلامعلي حداد عادل رييس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در حاشيه جلسه علني امروز مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبني براي اينکه برخي از نامزدها صحبت از تقلب در انتخابات مي کنند آيا تقلب در انتخابات با اين اختلاف فاحش آراء همخواني دارد؟ اظهار داشت: اگر کسي مدعي وقوع تخلف در انتخابات است راه آن شکايت بوده که در قانون پيش بيني شده است لذا بايد مستند اظهار کنند که در اين صندوق تقلب صورت گرفته است.
وي ادامه داد: اين که قبل از پايان انتخابات اعلام شود که بدانيد اگر فلان نامزد پيروز شد حتما تقلب شده، و حتما به خيابان ها بريزيد اين رفتار رفتاري صددرصد غير مدني است و در هيچ کجاي دنيا چنين پيش بيني و تحريفي مورد تاييد نيست. که کسي که هنوز انتخابات تمام نشده قاطعانه بگويد اگر غير از اين شد حتما تقلب صورت گرفته است. لذا اين رفتار را عقلا نمي پسندند.
نماينده مردم در خانه ملت همچنين در خصوص صدور بيانيه هاي مختلف از سوي برخي نامزدها با بيان اينکه از ملت بزرگ ايران تشکر مي کنم که همواره پاسخ مناسبي به شرايط حساس داخلي و جهاني مي دهند، گفت: اين حضور باشکوه براي اسلام و ايران باعث اقتدار و افتخار بود.
وي ضمن تبريک به محمود احمدي نژاد تصريح کرد: اميدوارم در دور دوم رياست جمهور وي با تجربياتي که از دور اول به دست آورده موفق تر باشد و بتواند بيشتر به کشور خدمت کند.
حداد عادل با تاکيد بر اين نکته که از نامزدها انتظار اين است که اين پيروزي را تلخ نکنند، و بعضي عبارات و يا بيانيه هايي که در خور شأن آن نامزدها و اين ملت نيست صادر نکنند خاطرنشان کرد:بعد از دوم خرداد صبح روز سوم خردادماه 76 آقاي ناطق نوري پيروزي آقاي خاتمي را تبريک گفت: لذا انتظار مي رفت که در اين دوران هم همان رفتار عمل مي شد و همانطور که ملت در طول انتخابات احساسات خود را نشان دادند اما آرامش خود را حفظ کردند، کانديداها هم بعد از اعلام نتيجه آرامش خود را حفظ مي کردند.
وي همچنين در پاسخ به سوالي در مورد تعامل دولت و مجلس گفت بايد در چارچوب قانون اساسي هر قوه اي اختيارات خود را داشته باشد و در عين حال همه قوا بايد براي پيشرفت کشور دست به دست دهند.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر دستگيري بعضي از اعضاي حزب مشارکت و مجاهدين اظهار داشت: همانطور که من در اعلام حمايت از آقاي احمدي نژاد گفته بودم که نگران تکرار اتفاقات بعد از دوم خرداد در کشور هستم، که نظير آن اتفاقات دارد تکرار مي شود البته نمي دانم که اطلاعاتي که دستگاه هاي مسئول داشتند چه چيزي بوده که منجر به بازداشت آن ها شده اما اميدوارم اين بازداشت ها موقت باشد و اميدوارم آرامشي همراه با شيريني ناشي از حضور باشکوه مردم در کشور حاکم شود.
وي در خصوص حضور برخي از هواداران نامزدها در تجمع هاي خياباني گفت: هنگامي که شلوغ مي شود همه گونه اتفاق هم مي افتد آن هايي که شلوغ مي کنند براي اين است که همين اتفاق ها بيفتد.
نماينده مردم تهران در خانه ملت در خصوص مناظره ها نيز خاطرنشان کرد: در مناظره ها حرف هايي گفته شد که در شأن نظام نبود البته همه ما محتاج نصيحتيم اما اين ها هيچ کدام دليل بر تسليم نشدن بر نتايج انتخابات و رفتارهاي غير منطقي نيست.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا